Alla inlägg under juni 2017

Av Dagny Fjällström - 23 juni 2017 11:37

 

Midsommarhelgen är här och det känns skönt att få ledigt en extra dag....ska bara njuta av helgen och vara hemma, äta bl a sill och potatis med gäddfil blandat med gräslök samt jordbubbar till efterätt. 

 

Önskar er alla en fin och trevlig midsommar vart ni än är.

 

Av Dagny Fjällström - 21 juni 2017 20:20

Det finns många bra citat / ordspråk osv och här lägger jag in en som jag hittade på fb:

 

 

Av Dagny Fjällström - 19 juni 2017 19:28

 

Arkivbild för några år sedan som är tagen där jag har stugan utanför Jokkmokk när solen lyser så vackert.

 

Även denna bild är en arkivbild från mars 2015 som är tagen i Forsviken utanför Jokkmokk då molnen täcker solen och glittrar.

 

                                            Mer bilder om ordet Sol hittar du här


                                                     

                                               

Av Dagny Fjällström - 18 juni 2017 21:07

 

Söndagkväll och helgen har varit bra....städat, tvättat osv i helgen för en ny arbetsvecka imorgon så man passar på under helgen att få undan. Pratat även med barnen samt vänner i telefon. Har varit trött i helgen så det har varit skönt att vara ledig, har inte behövat stressa med det jag gjort. Vädret har varit varierande men ändå ganska skönt.

 

Tankarna har även gått i helgen och äntligen måste jag säga att jag har insett att vissa människor har haft en negativ  inverkan på mig fast jag vetat det länge innerst inne. Det jag kan ångra är att det har gått så pass lång tid egentligen innan jag strök bort dem totalt, men allt har väl en mening. Jag har goa och rara vänner över hela Sveriges avlånga land samt utomlands som vill mig väl.

 

Har sommaren framför mig som jag kan ha mycket roligt på fritiden när jag är ledig samt att besöka mina smultronställen. Glädjen kommer ingen att kunna ta ifrån mig.

 

Bilden jag lägger in är en arkivbild.

 

 

Av Dagny Fjällström - 17 juni 2017 12:16

 

Dagarna går så fort och jag har nu arbetat min första vecka på äldreboendet där jag har fått en tjänst för att göra en guldkant åt de äldre. Trivs med jobbet, gamlingarna och arbetskamraterna, vi är ett bra gäng.

 

Idag är det nio år sedan barnens pappa lämnade oss.....tiden går.  Flickan var bara 13 år och sonen hade just tagit studenten då.

    

Vädret har varit toppen men det kom lite regn igår på eftermiddan men det behöver komma ner ibland och det blir som friskare i luften ute.....idag är det molnigt men solen har varit framme så vi får se. Gillar inte när det blir för varmt, brukar försöka att ta mig till skuggan om det går men klart jag även är i solen nå stunder.

 

I sommar kommer jag inte att ha någon semester så jag får ta kvällarna och helgerna i anspråk att hitta på något. Ska åka till stugan som är ena av mina smultronställen någon helg / några helger för dit vill jag och ladda batterierna. Åven göra någon dagsresa kommer det att bli och besöka även några andra smultronställen.

 

Har även vänner som kommer att komma och hälsa på när jag är hemma......verkligen fina vänner som är ärliga och vi kan ta tillvara stunderna som vi umgås på. Klart jag kan komma till dom också när jag känner för det. 

 

Bilden jag lägger in är en arkivbild för några år sedan.

 

 

 

 

 

 

 

Av Dagny Fjällström - 12 juni 2017 22:34

Det finns mycket jag har att vara tacksam över så här kommer lite grann från veckan som varit:

 

  • Sommar och sol
  • Skrivit på anställningsavtal
  • Fika på balkongen
  • Skypemöte
  • Mail från en väninna i dalarna
  • Samtal med goda vänner
  • Ärliga vänner / människor
  • Alla färger som man ser ute 
  • Promenader med kameran

 

Det finns så mycket som jag skulle kunna räkna upp men det bästa av allt är att man vet vilka som är ens riktiga vänner och som man vet kan hålla tyst som inte för vidare det man berättat i förtroende. Det värsta jag vet är när någon för vidare vad man sagt i förtroende för det ger jag inte mycket för.

 

                                             Mer om tacksamheter finner du här

                                       

Av Dagny Fjällström - 12 juni 2017 19:06

 

Lägger in en arkivbild som är tagen för några år sedan en vinter....tycker namnet var läckert på skylten därför valde jag att lägga ut denna trots att det är sommar och jag har fler skyltbilder.

 

                                                     Mer om veckans ord skylt hittar du här

                                                                       

Av Dagny Fjällström - 11 juni 2017 13:36

 

Sista dagen på det gamla kapitlet så inatt vänder jag blad och börjar på ett nytt. Vad jag har väntat på att få börja att arbeta och nu äntligen. Kommer att bli roligt, har gjort praktiken där tidigare i år så jag känner till arbetsplatsen. Trivas kommer jag att göra. Skönt att klippa bandet med försäkringskassan angående aktivitetsstödet samt arbetsförmedlingen. 

 

Att stänga dörren mot det gamla och öppna en mot det nya är en styrka som inte alla är förunnat men jag har aldrig varit rädd för att prova och börja på nytt. Ser jag bara vad jag har gjort under arbetslösheten, har gjort sådant som jag har haft glädje av för jag klarar inte av att inte ha något vettigt att göra. Så då har jag passat på att göra sånt som jag gillar.

 

Sommaren är här och det är fint med alla blommor och allt som har grönskat. Ska njuta av de stunder jag kommer att vara ledig på kvällarna för vi ha ljusa sommarnätter här uppe och solen dygnet runt, midnattsolen.

 

Bilden jag lägger in tog jag för någon dag sedan och tycker den passar in bl a med vägen som visar att man går mot något nytt.

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards