Alla inlägg under juli 2017

Av Dagny Fjällström - 31 juli 2017 08:27

   

Veckans ord är Grön och man kan tolka det ordet på många sätt så här kommer två stycken arkivbilder av mig.


                                                  Mer bilder på ordet Grön hittar du här   

                                                                 

Av Dagny Fjällström - 29 juli 2017 09:01

 

Det finns många fina citat / ordspråk och här kommer ett som jag lånat och lägger in.

 

Tycker att denna kan passa in för alla måste få vara den de är. Man kan inte göra om en annan människa och alla har lika mycket värde fast man är olika. Alla har sina bekymmer på ett eller annat sätt. O tur att vi är olika för vad trist om vi var lika varandra. 

Av Dagny Fjällström - 23 juli 2017 16:20

I helgen har det varit en del aktiviteter här som Bodenalive och sommarmarknad. Sedan jag gjort undan tvätten igår så tog jag mig min dagliga promenad och passade även då på att kolla sommarmarknaden och Boden alive. Blir egentligen trött när jag har tvättstugan för jag måste till andra huset så det känns med att bära och alla trappor men kände att jag ville ut en stund och få min promenad samt få i mig luft.

Köpte inget på marknaden förutom en klådda som jag tycker är så goda när  dom är ljummen med lite smör på och även ost. Mums säger jag. Lägger in lite bilder från Boden alive.

        

 Kronrodden

                

                         

Några av åkattraktionerna


                        

Denna uppblåsbara tyckte jag såg skojig ut.

 

Det var mycket folk i farten överallt.

 

Helgen går mot sitt slut har rustat lite grann även idag och varit ut en runda. Man måste passa på att få undan det mesta under helgen eftersom jag jobbar heltid och man orkar inte allt på vardagkvällarna när man kommer hem.

 

Av Dagny Fjällström - 17 juli 2017 19:22

 

Lördagens promenad gick jag vid vattnet så då passade jag på att ta denna bild av stranden.

 

                                            Mer bilder av ordet strand hittar du här                     

                                                            


Av Dagny Fjällström - 15 juli 2017 18:46

   

På min promenad idag gick jag ner till vattnet och lyssnade på vågornas skvalpande för jag älskar att vara vid vattnet. Även naturen gillar jag att vara i för både vatten och naturen ger mig ro och lugn.

       

                       

Tog vägen om kyrkstogorna och de var bebodda nu av turister så det såg verkligen trevligt ut när det var rörelse kring dem.

                            

             

        

Under min vandring så upptäckte jag att det är hembygdsdagarna denna helg i Boden så jag stannade till där en stund och lyssnade på killen som sjöng samt på musiken. Det fanns hantverk och bröd till försäljning.

 

Kändes skönt att vara ute idag och det blev två timmar, tiden gick fort.

 

Jag har även vänt blad och börjat på ett nytt kapitel den 12 juni då jag började att arbeta på ett äldreboende och jag trivs verkligen med arbetet. Det ger en mycket men trött är jag om kvällarna ännu mer än när jag var arbetssökandes för det blir en annan trötthet.

 

 

Av Dagny Fjällström - 9 juli 2017 22:10

     

Vecka 28  är det ordet Lek som gäller och så jag tycker dessa tre arkivbilder som jag har passar in utmärkt på veckans ord.

 

                                    Mer bilder på ordet Lek hittar du här

 

                                              

Av Dagny Fjällström - 9 juli 2017 15:13

Jag är inte den som klagar hur jag än mår och är trött....klart någon gång säger jag men det är inte ofta. Är tyst om hur jag mår och går med ett leende på läpparna.

 

Jag har bl a mitt eksem, artros, blodtrycket som det hålls koll på nu, värk i axlar och nacke, benen är svullna och jag använder stödstrumpor som jag fått ha i flera år, tar mina promenader som jag ska osv....men vad är det lönt att klaga ingenting blir bättre av det.

 

Jag kämpar på och arbetar också heltid fast jag blir slut men jag trivs med mitt arbete som jag har idag. Vissa kvällar känner jag bara för att vara när jag kommer hem och även när jag är ledig på helgen men jag gör ändå något mellan varven.

 

Lägger in ett citat som jag hittade på fb som jag lånar och lägger in för jag tycker det passar.

 

 

 

 

Av Dagny Fjällström - 2 juli 2017 20:46

 

                           Båten som jag åkte med ut till Marstrand sommaren 2016.

 

                                                     Fler bilder på båtar hittar du här

                                                         

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards