Alla inlägg under augusti 2018

Av Dagny Fjällström - 26 augusti 2018 21:08

 

Dessa tre saker: kapsylöppnaren (som liknar en fisk), kork / kapsylöppnare och tillbringaren får bli mitt bidrag denna vecka på användbar.

 

Mer inlägg på användbar hittar du hos Gemsweeklyphotochallenge.

 

Av Dagny Fjällström - 25 augusti 2018 18:24

  

Skördemarknaden är denna helg så jag har varit ut på den både igår och idag. Blev en del inköp som saft (vinbär o blåbär), hjortronsylt, hallonsylt, bär som hjortron o blåbär o dessa goda mjukbröd som de kavlar ut o gräddar.....de är så goda. Köpte även lite annat smått o gott.

 

Träffade på många som man känner så det blev en pratstund både här och där.

 

Vädret har varit okej idag fast det blåst men tycker det var skönt ute. Igår däremot var det regnigt så det kändes inte så kul.

 

Nu blir det tv o mys resten av kvällen....känner mig små trött.

Av Dagny Fjällström - 24 augusti 2018 20:42

Har besökt Skåne några dagar. Var först och gjorde lite nytta, sedan fortsatte jag till en vånnina sedan många år tillbaka. Vi började som brevvänner i tonåren och har fortsatt att hålla konakten genom åren. Vi har träffats tidigare då hon och hennes familj har besökt Norrbotten.

 

Toppeladugård började jag med min Skåneresa och anlände dit på fredageftermiddagen (19/8).Var där på ett möte. Verkligen fint och fina omgivningar.

 

På söndan /19/8) fick vi guidning i Lund. En intresant stad.

 

På söndageftermiddagen fortsatte jag till min väninna i Trelleborg.

 

Min väninnas koloni i Trelleborg.

 

Jag i Smygehuk, Sveriges sydligaste udde.

 

Jag kom hem i tisdagskväll (21/8) efter trevliga dagar och kan tänka mig att återvända till Skåne. Besökte Skåne första gången för många år sedan men det ska inte dröja lika länge till nästa besök där nere. 

 

 

 


 

 

 

 

 


Av Dagny Fjällström - 22 augusti 2018 13:07

 

Dessa två prydnadsstenar med text på får bli mitt bidrag i veckan för de har olika stilar i både bokstäver och formen på stenarna.

 

Mer Stil hittar du hos Gemsweeklyphotochallenge

Av Dagny Fjällström - 13 augusti 2018 00:13

 

Denna pläd som ligger hopvikt på sängen har jag själv vävt för många år sedan som jag lägger in på veckans ord "mjuk".

 

Fler bilder på mjuk hittar du hos Gemsweeklyphotochallenge.

Av Dagny Fjällström - 7 augusti 2018 20:49

 

Har inte haft tid med att ta bilder och blogga sista året som varit mer än lite grann. Men nu hoppas jag att jag får mer tid till det, för det är något som jag saknat. Har köpt mig en ny kamera (den på bilden) så det känns roligt att få komma igång igen. Ska även skaffa mig ett stativ så småningom. Kanske, kanske jag gör en film också igen.....vem vet.

Av Dagny Fjällström - 7 augusti 2018 19:59

   

Jag har varit till Leksand i Dalarna några dagar. Träffat flera av mina vänner samt fått nya. Bodde på Leksands folkhögskola. Tåget mitt skulle gå kl 22.13 men tyvärr så avgick den först vid 03.00 tiden så jag missade bytena efter vägen men det ordnades så jag fick ta andra anlutningar i Gävle och Borlänge. Kom fram efter fyra timmars tågförseningar (skulle varit framme vid elva tiden men var framme vid tre tiden). Bilderna ovan är från folkhögskolan. 

   

En dag  hade vi en rundtur runt Siljan så då stannade vi och tittade på dalahäst tillverkningen i Nusnäs. Så ljusstaken som är bå bilden köpte jag därifrån tycker den var söt. Bilden ovan den är från dalahäst tillverkningen. Det fanns mycket fint så jag kan rekommendera ett besök där.

 

Vi gjorde även ett besök på Zornmuseet i Mora.

 

Det var trevliga dagar bara synd att tiden går så fort. Hemresan gick bättre var bara lite mellan Leksand och Gävle. Jag fick åka taxi från Leksand till Gävle men jag hann med nattåget som jag skulle och kom hem i rätt tid till Boden.Så det kändes skönt att det tåget var i tid.


Av Dagny Fjällström - 5 augusti 2018 23:50


 

Denna arkivbild får bli veckans bild i ordet "tunnel".

 


Mer tunnlar hittar du hos Gemsweeklyphotochallenge.



Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards