Direktlänk till inlägg 16 september 2018

Ord - V.38

Av Dagny Fjällström - 16 september 2018 21:47

                 

I somras då jag var till Skåne så besökte jag även Lund och gick förbi där Esaias Tegnér har bott och det var i detta gula hus. Skylten med hans namn sitter utan på huset som jag tog en separat bild på.                                                                                 

             Dessa har jag i min ägo och tycker att det är mysigt med ordspråk.

 

Dessa får bli mitt bidrag denna vecka hos Gemsweeklyphotochallenge där du hittar fler ord.

 

 




 
 
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

17 september 2018 06:29

Toppen bidrag och jag har också en sådan där söt katt! Jag har en till där det står: Allt du behöver är kärlek och en katt =)
Ha en bra dag, här regnar det.

http://mittskogsliden.blogg.se

Dagny Fjällström

17 september 2018 18:23

Jag har även en katt som kylskåpsmagnet som det står likadant på som på din.

Önskar dig en fin kväll. Började att regna här på em vid 4 tiden.

 
Margareta

Margareta

17 september 2018 14:04

Jag gillar också ordspråk, tänkvärt och sådan men har det mest i bokform förutom någon lite text här på kontoret. Intressant att besöka historiska platser där människor som gett oss historia har levt.

http://margaretag.nu

 
Helen

Helen

18 september 2018 07:28

Vilket fint inlägg med några tänkvärda ord.

http://www.helenscolorlife.com

Dagny Fjällström

18 september 2018 16:51

Tack!

 
Anne-Mari

Anne-Mari

18 september 2018 20:00

Fint innlegg.

http://amosinblogg.blogspot.com

Dagny Fjällström

19 september 2018 08:24

Tack!

 
Musikanta

Musikanta

19 september 2018 17:25

Jag skulle vilja byta ut "katt" mot "instrument". Ett hem utan ett instrument är bara ett hus. Men så är jag ju partisk förstås :-).
Katten är jättefin i alla fall.

Ingrid

http://Musikanta.blogspot.se

 
Gemsofmylife

Gemsofmylife

22 september 2018 11:00

Ordspråk och citat att ta till sig värmer alltid :) TACK för att du är med

http://nouw.com/mrssusanne

 
Sara Pepparkaka

Sara Pepparkaka

22 september 2018 21:23

En väldigt söt katt!

http://https://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dagny Fjällström - 18 april 2020 21:57


         Drygt halva april har gått och coronnan håller i sig ännu och lär så göra ett bra tag till. Tur jag hade hunnit gå i pension vid årsskiftet. Dagarna får jag att gå för jag har mina intressen som jag kan hålla på med hemifrån och så går...

Av Dagny Fjällström - 1 april 2020 20:53


  Den här veckan är det händer som är veckans utmaning. Ser ni handen som sticker fram. Denna staty finns i Trelleborg och bilden är tagen 2018 då jag besökte staden.    Fler bilder om händer hittar du hos Gemsweekly Photochallenge.     ...

Av Dagny Fjällström - 25 mars 2020 20:52


  Bilden är en arkivbild från 2012 och det är kraftverksdammen i Sikfors.   Om du vill se fler bilder på ordet damm så kan du titta in hos Gemsweekly Photochallenge.     ...

Av Dagny Fjällström - 16 februari 2020 21:38


      Denna bild av bland annat blad tog jag sommaren 2019 i Botaniska trädgården i Göteborg då jag var där. Det är värt att göra besök i denna trädgård.                       Mer inlägg om blad hittar du hos Gemsweekly Photochallenge.         ...

Av Dagny Fjällström - 15 februari 2020 22:38


  Det var ett tag sedan jag bloggade, har inte känt för det men tankarna har funnits på den i alla fall. Har börjat på ett nytt kapitel vid årsskiftet. Gick i pension 1:a januari i år och det känns skönt, man slipper passa tider annat än när man h...

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards